سلام. من مایلم جزوه علوم اعصاب رو از موسسه شما تهیه کنم. ولی سوالاتی در مورد خود جزوه دارم، که چه چیزی این جزوه ها رو متمایز میکنه؟ یعنی میخوام بدونم این جزوه ها کپی برابر اصلی از گنونگ،کاتزونگ،اسنل و کاپلان ( کندل هم که ترجمه نشده! ) نباشه؟ من خوندم این منابع رو دارم و درگیر خوندن حجم بالاشون هستم... آیا جزوه های شما شامل بخش های مهم ، کلیدی و مورد نیاز برای آزمون هست، یا عیناً همون چیز هایی که در کتاب های فوق الذکر وجود داره؟
ضمناً، معدل مورد قبول برای شرکت در آزمون وزارت بهداشت چنده؟ من از خوندن اعلامیه های گوناگون ( که یکی نوشته 14- یکی نوشته 15 ) سرگشته شدم. بنده دکتر عمومی هستم.
با تشکر پیشاپیش، خیلی ممنون میشم پاسخ من رو بدید.
جزوه علوم اعصاب
-
کارشناس آموزشی
- مدیر سایت
- پست: 21680
- تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 دی 1390, 1:18 pm
جواب : جزوه علوم اعصاب
[*]بهتره روی همون منابعی که دارید کار کنید چون مباحث مشخص ومحدود هست تفاوت چندانی وجود نداره
معدل مقطع قبلی مورد قبول برای شرکت در آزمون وزارت بهداشت خیلی مهم نیست - قسمتهایی که بنظرتون سخت میاد نیاز نیست بخوانید مهمترین منابع کندل وگنونگ هست رقابت شدیدی دراین رشته وجود نداره 30تا40 درصد میانگین بزنید قبول میشید
معدل مقطع قبلی مورد قبول برای شرکت در آزمون وزارت بهداشت خیلی مهم نیست - قسمتهایی که بنظرتون سخت میاد نیاز نیست بخوانید مهمترین منابع کندل وگنونگ هست رقابت شدیدی دراین رشته وجود نداره 30تا40 درصد میانگین بزنید قبول میشید
سئوال : جزوه علوم اعصاب
خیلی خیلی ممنون از پاسخگوییتون. در مورد کندل، فقط فصل های ابتداییش به کار این امتحان میاد، درسته؟ چون اصولا خوندن همه 4000-5000 صفحه کندل که امکان نداره.
......
+ بیشترین درگیری خود من روی نورواناتومی ست. ممکنه لطف کنید و یک راهنمایی در این مورد بکنید که فوکوسم بیشتر روی چه قسمتی باشه؟ یا سوال خیلی تخصصیه و نمیتونید جواب بدید؟
اگر جواب بدید بینهایت ممنون میشم. من شهرستانم و هیچ دسترسی به سوالات و منابع و اساتید تهران ندارم و دونستن این سوالا برام حیاتیه.
......
+ بیشترین درگیری خود من روی نورواناتومی ست. ممکنه لطف کنید و یک راهنمایی در این مورد بکنید که فوکوسم بیشتر روی چه قسمتی باشه؟ یا سوال خیلی تخصصیه و نمیتونید جواب بدید؟
اگر جواب بدید بینهایت ممنون میشم. من شهرستانم و هیچ دسترسی به سوالات و منابع و اساتید تهران ندارم و دونستن این سوالا برام حیاتیه.
-
کارشناس آموزشی
- مدیر سایت
- پست: 21680
- تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 دی 1390, 1:18 pm
جواب : جزوه علوم اعصاب
بله همینطوره-نورو آناتومی اسنل همشوباید بخوانید -
سئوال : جزوه علوم اعصاب
من این چند روزه نمونه سوالات آزمون های گذشته رو که در سایت هست بررسی میکردم. تعدادی رو با توجه به آموخته هام پاسخ دادم اما چند تایی سوال بود که بلد نبودم، و جالب تر اینکه اصلا به گوشم نخورده بود! ابتدا گذاشتمش به حساب بد درس خواندن و فراموشی..اما وقتی دنبال جواب گشتم در هیچکدوم از کتاب هایی که دارم پاسخی یافت نشد!
"ساختاری که از اتساع رتیکولوم اندوپلاسمیک درست شده، در دهه اول زندگی به ندرت دیده میشود، با افزایش سن تعداد انها افزایش میابد و ممکن است در مقاطع معمولی هسته زیر زبانی در بصل النخاع دیده شود چه نام دارد؟
1-انکلوزیون هیالن
2-جسم marisenco
3- جسم hirano
4- دژنراسیون گرانولوواکوئلار
صورت سوال بگونه ایست که به ذهن میرسه که کلمه به کلمه اش از جایی برداشته و بعنوان سوال طرح شده، اما من پاسخ این سوال نوروبیولوژی رو نه در گانونگ، نه گایتون، نه کندل، نه فصل 2 اسنل، نه حتی در هیستولوژی دلمن پیدا نکردم. جواب نهایی رو در یک مقاله در اینترنت پیدا کردم!
سوالات شبیه به این کم نیستند،حالا درخواستم از شما اینه که اگر منابع، چیزی جز اینهایی هستند که میخونم، در صورت امکان معرفی کنید، و اگر در جزوه هایتون اینچنین اشاراتی هست، اعلام کنید تا من جزوه های موسسه رو تهیه کنم. ممنون.
++ تا جایی هم که فهمیدم نوروفارما بیشتر از کاتزونگه و کمتر کاپلان .
"ساختاری که از اتساع رتیکولوم اندوپلاسمیک درست شده، در دهه اول زندگی به ندرت دیده میشود، با افزایش سن تعداد انها افزایش میابد و ممکن است در مقاطع معمولی هسته زیر زبانی در بصل النخاع دیده شود چه نام دارد؟
1-انکلوزیون هیالن
2-جسم marisenco
3- جسم hirano
4- دژنراسیون گرانولوواکوئلار
صورت سوال بگونه ایست که به ذهن میرسه که کلمه به کلمه اش از جایی برداشته و بعنوان سوال طرح شده، اما من پاسخ این سوال نوروبیولوژی رو نه در گانونگ، نه گایتون، نه کندل، نه فصل 2 اسنل، نه حتی در هیستولوژی دلمن پیدا نکردم. جواب نهایی رو در یک مقاله در اینترنت پیدا کردم!
سوالات شبیه به این کم نیستند،حالا درخواستم از شما اینه که اگر منابع، چیزی جز اینهایی هستند که میخونم، در صورت امکان معرفی کنید، و اگر در جزوه هایتون اینچنین اشاراتی هست، اعلام کنید تا من جزوه های موسسه رو تهیه کنم. ممنون.
++ تا جایی هم که فهمیدم نوروفارما بیشتر از کاتزونگه و کمتر کاپلان .
-
کارشناس آموزشی
- مدیر سایت
- پست: 21680
- تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 دی 1390, 1:18 pm
جواب : جزوه علوم اعصاب
حیطه مطالعه هرچه گسترده تر باشه میزان یادگیری کمترمیشه شمامطالبی راباید بخوانید که حداقل 70درصد مطالب سئوالات راپوشش دهد اگر بخواهید دنبال 30درصد بقیه باشید میتوانید از مفالات همایشهای سالیانه مغزواعصاب گرفته تا بررسی سئوالات آزمونهای بوردتخصصی مغزواعصاب و منابع مربوطه که حجم زیادی مطلب میشه استفاده کنید دیگران هم همینها میخوانند جزوات موسسه هم مطالب بیشتری ازهمین منابع نداره مقالاتوازکتابخانه ها هم میتوانید تهیه کنید
کاتزونگ منبع اصلی فارماکولوژیه برای همه رشته ها ولی داروهای روانپزشکی را هم بهتره مطالعه کنید
کاتزونگ منبع اصلی فارماکولوژیه برای همه رشته ها ولی داروهای روانپزشکی را هم بهتره مطالعه کنید
سئوال : جزوه علوم اعصاب
بله. درست میفرمایید. ممنون
-
کارشناس آموزشی
- مدیر سایت
- پست: 21680
- تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 دی 1390, 1:18 pm
جواب : جزوه علوم اعصاب
موفق باشید
سئوال : جزوه علوم اعصاب
[color=#4000FF][color=#400080]سلام . من ارشد روانشناسی بالینی هستم. برای آزمون دکترا میخواستم تغییر رشته بدهم . و در رشته علوم اعصاب ادامه تحصیل بدهم. اما واقعا استرس دارم. هیچ اطلاعی درباره منابع ندارم و نمیدانم از کجا شروع کنم. لطفا مرا راهمایی کنید
]
-
کارشناس آموزشی
- مدیر سایت
- پست: 21680
- تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 دی 1390, 1:18 pm
جواب : جزوه علوم اعصاب
همون قسمتهایی که مشخص کرده اند چون فقط مربوط به اعصاب میشه از کتابهای فیزیولوژی گایتون،گنونگ ، کندل ، داروشناسی کاتزونگ و قسمت داروهای روانپزشکی کاپلان ومقالات کنگره های اعصاب ، آناتومی اسنل - بافیزیولوژی وآناتومی شروع کنید اگه برا آزمون امسال میخواهید روزی 8 ساعت وقت نیازه
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان