صفحه 1 از 2

سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: شنبه 29 آذر 1393, 5:37 pm
توسط روژانه
سلام

من در حال حاضر دانشجوی سال سوم کارشناسی بیوشیمی دانشگاه آزاد تهران پزشکیم چند تا سوال ازتون دارم
1-میخواستم بدونم برای اینکه بتونم در کنکور ارشد وزارت بهداشت نتیجه ی خوبی رو بگیرم و قبول بشم از کی باید شروع کنم و برای قبولی در رشته بیوشیمی بالینی کدوم کتاب ها رو باید بخونم و منابع اون چی هستش ؟
2-باتوجه به رشته تحصیلیم در کدوم یک از رشته های کنکور وزارت بهداشت میتونم شرکت کنم ؟
3- کدوم یک از رشته ها آینده کاری خوب ودرآمد بالاتری داره ؟



باتشکر از زحماتتون لطفا به تمامی سوالات بالا به طور واضح جواب بدین

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: شنبه 29 آذر 1393, 7:35 pm
توسط کارشناس آموزشی
ازهمین الان درسهایی که باموادآزمون کنکور مشترکند رابیشتر بخونید
درخیلی از رشته ها میتونید
بیوشیمی بالینی بهتره
مواد درسی:
بیوشیمی بیوشیمی عمومی (ساختمان و متابولیسم) Principles of Biochemistry
Text book of Biochemistry
Biochemistry
استفاده از کتب فارسی تالیفی که سرفصل آنها متناسب با رفرانسهای فوق باشد بلامانع است. Lehninger
Devlin
Stryer
شیمی آلی و عمومی شیمی آلی موریسون بوید (کتاب کامل) مترجم دکتر یاوری
زیست شناسی مبانی زیست شناسی
زیست شناسی سلول – رده بندی جانوری
زیست شناسی عمومی
دانش زیست شناسی (جلد 2 و 3) ابوالقاسم امین انتشارات امیرکبیر 1379
هیئت مولفان
حمیده علمی غروی و حسین دانشفر

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: سه شنبه 9 دی 1393, 11:02 am
توسط روژانه
با سلام مجدد

یه در خواست دیگه هم از شما دارم میشه لطف کنید و برترین رشته های وزارت بهداشت رو که من (دانشجوی رشته بیوشیمی )میتوانم در کنکور ارشد آنها شرکت کنم را براساس موقعیت شغلی (امکان استخدام )و میزان درآمد شون اولویت بندی کنید ؟(خواهشا به این سوال من پاسخ بدید تا با این اطلاعات بتوانم بهترین انتخاب رشته را داشته باشم )


با سپاس فراوان

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: سه شنبه 9 دی 1393, 2:06 pm
توسط کارشناس آموزشی
هماتو
ایمونو
بیوشیمی
میکروب شناسی پزشکی
تغذیه

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: سه شنبه 18 فروردین 1394, 8:06 pm
توسط روژانه
سلام سال نو مبارک
اول از همه از پاسخ های صریحی که تا حالا به سوالهام دادین ممنون
ببخشید من به درس آناتومی خیلی علاقه دارم ولی برای من به دست آوردن کار و حرفه ای که بازار کار خوب و درامد بالایی داشته باشه در اولویته با این اوصاف و با توجه به اینکه به ترتیب رشته هایی مثل هماتو - ایمونو- بیوشیمی بالینی_ میکروب شناسی پزشکی و تغذیه از نظر موقعیت شغلی بهترن به نظر شما کدوم یک از این رشته ها رو انتخاب کنم بهتره ؟ که هم تا حدودی به درس آناتومی نزدیک باشه هم بازار کارش خوب باشه؟

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: چهار شنبه 19 فروردین 1394, 12:54 pm
توسط کارشناس آموزشی
سلام سپاس
هیچ کدام به آناتومی مرتبط نیست
قبولی این رشته هاسخته فقط روی میکروب میتونید حساب کنید که ازآناتومی بهتره

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: پنج شنبه 20 فروردین 1394, 7:24 pm
توسط روژانه
ممنون از پاسختون
راستش اگر رشته ای باشه که از بابت بازار کار و درآمدش مطمئن باشم سختی و زحمتشو تحمل میکنم و با علاقه میخونم فقط تنها مشکل من اینه که نمیدونم کدوم رشته از وزارت علوم یا بهداشت میتونه این اطمینان و به من بده ؟

Re: سوال در مورد ارشد وزارت بهداشت

ارسال شده: شنبه 22 فروردین 1394, 1:15 pm
توسط کارشناس آموزشی
میکروب شناسی پزشکی و تغذیه مناسبترند

Re:بیوشیمی بالینی

ارسال شده: شنبه 6 شهریور 1395, 4:35 pm
توسط روژانه
سلام
با توجه به اخبار و مطالبی که اخیرا در مورد مصوبه جدید نظام پزشکی اطلاع رسانی شده میخواستم بدونم رشته هایی مثل بیوشیمی بالینی آینده کاری روشن و شغل درآمد زایی دارند یا خیر
و در کجا امکان استخدام آنها بیشتر هست ؟
در ضمن هدف من ادامه تحصیل تا مقطع دکتری میباشد با توجه این موضوع و اینکه در حال حاضر دانشجوی زیست شناسی زیر شاخه ی بیوشیمی هستم از نظر شما ادامه تحصیل در کدام رشته برای من درآمد زا تر و آینده روشن تری خواهد داشت ؟
از نظر شما همین رشته را تا مقطع دکتری ادامه دهم بهتر است یا مجدد برای رشته های تاپ مثل پزشکی و دندان در کنکور سراسزی شرکت کنم ؟

Re: نوروساینس یا علوم اعصاب

ارسال شده: شنبه 6 شهریور 1395, 4:39 pm
توسط روژانه
با سلام لطفا در مورد این رشته آینده کاری و میزان درآمدزایی آن اطلاعاتی را در اختیار من بگذارید؟
و اینکه بین این رشته و رشته بیوشیمی بالینی کدام آینده کاری دارند و درآمد زا تر هستند ؟
لطفا موقعیت این دو را چه در ایران و چه در خارج از کشور مقایسه بفرمایید


با سپاس