رموز موفقیت در تحصیل{بخش دوم}

بخش دوم: موفقیت در کلاس

دقت کنید

اگر می‌‌خواهید داوطلب موفقی باشید، دقت کردن سر کلاس درس برای موفقیت شما بسیار ضروری است. با اینکه قرار نیست عاشق هر موضوعی که می‌بینید بشوید، اما باید انگیزه‌ی کافی برای گوش دادن داشته باشید. سر کلاس به دوستان‌تان پیام ندهید و به اندازه‌ی کافی روی آنچه که استاد به شما می‌گوید تمرکز کنید، تا بتوانید مهم‌ترین نکات هر درس را یاد بگیرید.

  • برای دقت و توجه، مهم است که نگاه‌تان به استاد باشد.
  • اگر در مورد موضوعی در اشتباه هستید، می‌توانید همان لحظه برای روشن شدن آن مطلب سؤال کنید. اگر درس ادامه پیدا کرد و احساس کردید که بیشتر و بیشتر گیج می‌شوید، توجه کردن به درس هم برای‌تان سخت‌تر خواهد شد.

یادداشت بردارید

یادداشت برداری برای موفقیت شما به عنوان یک داوطلب ضروری است. یادداشت‌برداری نه تنها در مطالعات بعدی به شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود در کلاس مشارکت کنید و مطالب را یاد بگیرید؛ زیرا باید آنها را با زبان خودتان بنویسید. حتی بعضی افراد از های‌لایترهای مختلف یا خودکار برای مرتب کردن و جذاب‌تر کردن یادداشت‌هایی که برداشته‌اند، استفاده می‌کنند که به حفظ مطالب بسیار کمک می‌کند. یادداشت برداشتن باعث می‌شود تمرکز بیشتری داشته باشید و کمک می‌کند به استاد گوش دهید.

سؤال بپرسید

اگر واقعا قصد موفقیت در کلاس را دارید، پس باید در موقع مناسب از معلم‌تان سؤال بپرسید تا به درک بهتری از مطالب برسید. نباید به خاطر نفهمیدن قسمتی از مطالب، از درس‌های خود باز بمانید، بلکه باید وقتی سؤالی دارید آن را بپرسید تا سردرگم نشوید و برای آزمون آماده شوید. سؤال پرسیدن شما را در مباحث درسی فعال خواهد کرد و به یادگیری مطالب نیز کمک می‌کند.

  • در پایان هر درس، می‌توانید یادداشت‌هایتان را مرور کنید و اگر نکته یا ابهامی برای‌تان وجود داشت، سؤالات‌تان را آماده کنید تا در جلسه‌ی بعدی بپرسید.

در کلاس مشارکت داشته باشید

اگر می‌خواهید یک داوطلب موفق شوید، مشارکت در کلاس اهمیت زیادی دارد. نباید تنها وقتی که سؤالی دارید آن را بپرسید، بلکه باید به سؤالات استاد هم پاسخ بدهید، در فعالیت‌های گروهی فعال باشید، داوطلبانه به استادتان کمک کنید و مطمئن باشید به قدری در کلاس فعال هستید که به خوبی هر چیزی را یاد بگیرید. مشارکت سبب خواهد شد رابطه‌ی خوبی با استادتان داشته باشید و همین نکته به شما در کلاس کمک خواهد کرد.

  • نباید تنها بعد از اینکه سؤالی پرسیده شد، دست‌تان را برای پاسخ دادن بلند کنید، بلکه باید هر زمان که چیزی برای گفتن دارید تلاش کنید تا آن را بیان کنید.
  • مشارکت در کارهای گروهی بسیار مهم است. داوطلبان موفق هم به تنهایی و هم در کنار دیگران عملکرد خوبی دارند.

از کارهایی که باعث پرت شدن حواس‌تان می‌شود، اجتناب کنید

اگر می‌خواهید بیشترین بازده را حین مطالعه داشته باشید، باید نهایت تلاش خود را برای تمرکز انجام دهید. از نشستن کنار دوستان‌تان یا داوطلبان وراج و پرحرف دوری کنید و غذا، مجلات، تلفن همراه و هر چیزی که حواس شما را از مطالعه پرت می‌کند، کنار بگذارید. می‌توانید بعدا با کارهایی مثل حرف زدن با دوستان‌، مطالعه‌ی مجله‌، یا انجام هر سرگرمی دیگری به خودتان پاداش دهید، اما نباید اجازه دهید این کارها مانع مطالعه‌ی شما شوند.

سعی کنید وقتی در کلاس نشسته‌اید به کلاس دیگر فکر نکنید. فکرتان معطوف به کلاس فعلی باشد و وقتی در کلاس بعدی نشسته‌اید در مورد آن نگران باشید.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید